Friday, September 22, 2017

020917


020917
E-Day
Two days before officially turns to 24th..

"kau rasa apa weh?"
^_^

- create everything with love-

kadang Allah hadirkan insan2 yang kau tak sangka untuk menghiasi dan mewarnai hidup kau..
sejauh mana kau mengertikan pengorbanan untuk memaknakan bahagia..
after one step..
kau perlu hadap every susah dan senang
bcoz its create you
untuk ada 'jiwa besar' 
air mata itu biasa..
tipulah kau kebal tanpa sedih bila dah tersarung cincin kat jari manis tuu
you are booked only..
In progress to be official couple..

kau dan dia milik Allah..
jodoh juga milik Dia..
andai ini terbaik untuk kedua-dua pihak..
moga setiap urusan dimudahkan dan sentiasa dilapangkan dada..

"woi..tahajud mcm mn?bertambah x?"

segala resah dan gundah di angkat Tuhan..
moga yang terbaik untuk segalanya..
upgrade diri

Alhamdulillah..
say next

AnnurIzz



Friday, September 15, 2017

15/9/2017


15/9/2017
11:20pm

andai bahagia itu jauh
lalu aku harap luka itu sembuh
terus berlari dan bersembunyi
memendam lara kecewa 
membiar memujuk duka sendiri

aku penat untuk terus bertarung
lumpuh jiwa dengan rasa



Thursday, April 13, 2017

homesick back

*Jun 2016*

when your mom call and say..
"mak buat pulut pelam nie.. mau dak"
then i be like
mata panas hati sebak
nanges..
haha

satu penyakit yang ubatnya kena balik tgk muka mak abah adik beradik pun dah cukup
tapi kau xboleh nak buat..
walaupun kau duk rumah keja nak gaduh dgn adik ja..(gaduh tu biasa sat g baik balik)
penyakitnya adalah penyakit home sick
bila home sick 
kau akan malas, malas nak buat semua benda..

so then apa kaitan gambr dgn rindu mak
haha
selalu sembang dgn mak..
klau part nak p oversea or anyplace..
my mom always akan cakap
"mak nk p mekah ja lagi kalau boleh"
yeah
the only place that my mom akan sebut..xde tempat lain..
mak lah..
org y sgt penyabar
org y sgt pemaaf
org y sgt kuat
how bad i am
my mom keep accept me even im the naughty daughter's..

tiada yang lain yang aku pinta
melainkan keluargaku berapa dalam cinta Allah
kerna aku ingin bersama mereka kembali di syurga Allah..

13/4/2017
UIA GOMBAK
Annur Izz


Saturday, March 4, 2017

bukAn mimpi


27022017
::BUKAN MIMPI::
Kau punya satu cita
ingin berdiri di puncak tinggi
mustahil untuk kau sampai
melainkan kau mendakinya dari bawah
kau tahu bukan
jalannya tak lurus dan tak lapang
jalan yang berliku
malah berbatu dan berduri
namun
bila mana satu saat kau mula sedar
kau makin hampir ke puncak
segala perit dan sakit yang kau jalani selama ini
seakan lenyap dibaluti rasa bahagia
malah kau sedar dengan kuasanya sabar
tiada yang sia-sia

lalu
cuba kau bayang satu masa
saat sampai di puncak nanti
kau pasti tak akan tertahan menahan air mata
bukan kerna sedih 
tapi kerna sebenarnya kau terlalu disayangi Tuhan
kau dibiarkan susah dan payah untuk menggapai puncak tinggi
untuk kau tahu
Tuhan itu Maha memberi
tapi kadang manusia itu yang lupa diri

hari ini bukan lagi mimpi..
tapi satu janji
keyakinan pada Illahi..

040317
AnnurIzz

Saturday, February 18, 2017

beRlAlu

-no caption-

::berlalu::

hiasan dunia
kian kau perguna
makin merejam lara kecewa
kian runtuh kepercayaan
yang penah terbina
matangkan pemikiran
tingkatkan keyakinan pada Tuhan
letak pengharapan pada manusia sekadarnya
kerna dihujungnya
kau keseorangan juga

permainan dunia
kadang mungkin aku terlalu penat untuk terus bermain
mungkin kau terbang tinggi 
aku masih berjalanan memijak sepihan kaca yang bersisa

Emosi
moga kau terus terkawal
Nafsu
moga kau terus terdidik
Iman
moga kau teus menjadi penyuluh jalan gelap kehidupan

Damailah
Tuhan mengajar kekuatan

AnnurIzz
180217
10.26pm


Sunday, February 12, 2017

semester5


Semester 5

week 2..
minggu tawar menawar harga buku
"kurang sikit boleh sis?"
(buku condition baik punya kut)
or mungkin jgk minggu suai kenai
"sis y mn ea? tgk gambar sikit..selfie2"
(win punya..haha)
for this semester.. second week baru start cari buku..
sebab kali ni perlukan cost yang tinggi untuk dapatkan buku..
bezanya antara diploma n degree..
buku diploma xpenah jual..
but untuk degree pertukaran sem perlukan buku yang berbeza..
hoho..
meaning that 
buku2 ni akan bersama2 aku satu sem ja..
dan aku perlu hadam dalam satu sem jgk..
tipulah klau xsayang..
mahal kut buku2 nie.. dan mahal jgk isi dalam tu..
tapi
buku2 ni perubahan cetakan akan berubah
so im decide to sell it
then hasil jualan buku dan ditukarkan dengan pembelian buku yang baru

for this starting week jgk..
everyday im sick..
but not too sick..alhamdulillah
masih mampu bertahan dari pagi sampai petang untuk kelas..

azam untuk semester ni..
of course..need improvement more beter than last semester..
doakan aku
doakan aku dapat hadap segala ombak ribut kilat banjir n semuany lah
huhu
may Allah ease everything..

sabar 
ikhlas
jujur
amanah

one year left..
Allah ada.. setia memberi..
moga tak lupa diri untuk terus bersyukur..

AnnurIzz
130217


Sunday, January 22, 2017

jiwa

-credit-

jiwa

aku tak meminta untuk difahami
kerna itu mungkin susah skali
aku tak meminta dibelai lembut bagai seorang puteri
kerna itu mungkin takkan terjadi
cuma satu persoalan aku kali ini
apa kau mahu tikam belakang aku berulang kali hingga nafas ku terhenti?

makin kuat tikaman yang aku terima
aku makin hilang rasa
hilang kata-kata
dan
makin hilang percaya

kau mungkin pertikaikan 
pada kekurangan yang aku ada
tapi masa mengajar aku
menjadi manusia yang lebih dewasa
tapi cuma satu
moga hati itu tak berubah menjadi batu

survive
AnnurIzz
230117
1.41 am