Monday, May 9, 2011

<::Ya Allah::>

Rahmat ujian...

Ya Allah...Engkaulah pemilik hati kami...pengatur segala urusan kami...pemberi kasih sayang yang tidak mengharapkan pembalasan daripada kami...

Ya Allah..malu rasanya hati ini...terus meminta dan meminta tanpa henti....air mata kami xpernah henti..kerna mengharapkan pertolonganMu..Ya Allah..terlalu hina diri ini...xmampu untuk menghilangkan air mata saat diri terus diuji...rasa xmampu untuk terus bangun untuk teruskan kehidupan ini...yang membuatkan aku jadi xmenentu...Ya Allah..andai ini ujian sebagai penebus segala khilafku...aku cuba kuatkan hati dan redha atas setiap aturanMu...walaupun payah..akan aku cuba sedayanya..kernaku tahu...walaupun aku bukan yang terpilih di mata manusia dan itu juga bukan yang aku mahu...namun aku tahu...moga aku dan sahabatku terpilih untuk berada di sisiMu....

"Ya Allah..aku mohon yang terbaik..moga air mata kami akan  terhapus dgn secebis kebahgiaan yang Engkau berikan kepada kami bersama keredhaan satu ketika nanti..aku yakin...kejayaan itu akan hadir dengan izin drpdMu...Ya Allah..diriku terlalu lemah...kuatkanlah aku...kuatkan sahabatku..bangunkan aku dari kelemahan yang memerangkap hatiku Ya Allah..."...

buat sahabatku nadia....
aku cuba untuk terus kuat di hadapanmu..aku yakin aku mampu terus tabah di hadapanmu...aku cuba untuk menguatkan dirimu dan diriku...namun..maafkan diriku sahabat...aku gagal....terkadang aku tersungkur di hadapanmu...menyebabkan air matamu mengalir...maafkan diriku kerna xmampu untuk menghapuskan air matamu...aku tahu...kau cuba untuk kuat..kau cuba untuk senyum untuk tenangkan hati....kau cuba naikkan semangat aku...sahabat...tanganku hulurkan padamu agar aku dapat bawamu melangkah dalam kehidupan ini yang penuh ujian Illahi dalam mencapai kasih sayang PENCIPTA khalifah di muka bumi...kuatkan semangatmu...pelayaran kita di tengah lautan tampak kian mencabar....Allah sayang kita sayang....Allah sayang sahabat2 kita yang lain..cumanya ujian kita berbeza daripada mereka...kita diuji dgn kesedihan...kita diuji dgn kesabaran...sabarlah sayang...maafkan diriku..akan aku cuba terus berada di sisimu...agar kekuatan daripada Illahi dapat dikongsi bersamamu...itu harapanku untukmu....

....nasihat buatku...
"Orang yg memberi nasihat kpd orang lain dan ia mengamalkan nasihat tersebut, laksana matahari. Orang lain terang karena cahayanya, dan ia tetap (tidak hancur). Sedangkan Orang yg memberi nasihat kpd orang lain, tetapi ia sendiri tidak mengamalkan nasihat tesebut laksana lilin. Orang lain terang karena cahayanya, sementara ia sendiri hancur."


nukilan ikhlas dari hati insan kerdil menghadap penciptanya...
bersama sahabatku yang tabah...

1 comment:

  1. wana syg,Allah menguji tanda DIA syg sgt2 kat kita~simpan tu dlm hati dan benak fikiran kita,ya syg..kita insan terpilih..ya,we are the choosen one..
    Ilahi Rabbi,kuatkan hamba..kuatkan shbt hamba ini,tabahkan kami..kuatkan kmi di saat yg lain tersungkur...berilah yg terbaik buat kami...hnya pada~MU kami mengadu dan merapat sembah..ya Rabb..~Allahu Allah..anta khalaqtani... :')

    ReplyDelete