Thursday, July 21, 2016

peRkhAbARAn

Jun 2016
"original from lensa time terbang atas langit.. x edit k.." 

andai kau mencari seorang penulis yang sempurna kata
ini bukan tempatnya..

im just can write when i fell about..

dont read if you are not ready to accept!

aku masih sama
orang yang sama 
cuma yang membezakan aku dengan yang sekarang
'mind set'..
dan semuanya perlu di reset semula..
aku pilih untuk diam
menyendiri sepi
bukan beerti aku menyerah
bukan beerti aku sudah pilih kalah
yeahh..
proses reset diri
tak ada siapa yang salah
tak ada siapa yang mnjadi penyebab
ini pilihan sendiri
bukan menyalahkan diri
tapi sedang menolong diri sendiri
mana mungkin aku bisa menolong y lain andai diri sendiri tak tertolong
jadi jaga diri baik-baik ea
^_^
aku masih kuat
masih tersenyum riang
masih bisa mengatur langkah jalani hari
tapi aku masih xmampu
hadirkan diri pada dunia yang aku kenali
kadang diam kita bisa buat manusia lain terus bersemangat dan terselamat
kadang juga diam kita buat manusia lain hilang arah lesu dan kalah
bukan kau juga punya pilihan?
mengapa perlu pilih yang kalah sedangkan kau boleh menang dan terselamat..
ingin aku pesan
(pesanan untuk aku jgk la)
focus kehadapan
walau jauh ketinggalan dibelakang
tapi kau tetap ada Allah bersama untuk teruskan larian hingga kegarisan penamat..
jangan pernah sekalipun kau lupa Tuhan
dan jangan pernah kau cuba 'give up'!

^_^
walau tiada sepatah kata mengiringi jatuh bangun kalian..
tapi sentiasa cuba iringkan doa buat kalian
kerna Allah itu segala Maha..
dan aku yakin 'the Power of Submission'..

semoga rahmat Allah sentiasa bersama..

setiap air mata yang menitis
kerna ditimpa musibah dan ujian
akan digantikan oleh Allah dengan PAHALA
dan keBAHAGIAAN yang lebih besar
asalkan kita bersabar dan tawakkal 
menerima apa yang telah menjadi kehendaknya..

yukk..
usaha lagi..

Tabahlah untuk terus bersemangat..
menerimalah agar tak putus semangat..

believe me, life is not about being a loser..

Awak2..
Satu lagi..
seorang wanita xboleh lemah.. 
Sebab nak membentuk generasi..
Banyak pilihan..
Dari rahim sendiri
Tak dari rahim sendiri pun ..
Dari rahim saudara semuslim.. 
Lagi berganda manfaatnya..
So..Yes..
Being strong is not an option..
But it's necessity..

AnnurIzz
210716

No comments:

Post a Comment