Monday, March 21, 2016

2B

(sebahagian ruang rak)

2B
Buku & Baca

dalam banyak2 benda yang termasuk dalam financial aku
this
beli buku
haha
bila masuk kedai buku
keluar kedai mmg akan bawa keluar sebuah buku
klau xbawa keluar buku tu maksudnya aku berjaya habiskan sebuah buku dalam kedai
hoho

dulu
aku seorang pembaca tegar novel
sangat beza novel dgn buku selain novel
dan kenapa boleh bertukar bahan bacaan
because of my mom
bila baca novel
tak akan pk benda lain dan serious dah xigat benda lain
mak panggil pun dah xdengar
so from that im decide to change it
xbermaksud xbaca novel langsung
cuma skrg novel yang ilmiah ja

kat rumah
bukan aku sorang suka baca dan beli buku
kakak dan adik aku pun suka membaca
so setiap kali nak beli buku
aku dapat save bajet.. (haha)
buku yang aq nak kadang adk or kakak aq dah beli
so aq dpt beli buku lain
tapi jugak kadang tu akan ada dua buku yang sama
"xcakap nak beli pun!!!"
dan disebabkan tu jugak la rak kat rumah dah xde ruang dah
"mak, rak dah penuh.."
"nnt kita beli rak lain plak.."
mom always support..

kadang2 bila balik rumah
confirm akan ada buku yang xdak kat rak
aku dapat detect walau satu buku aku yang hilang
tapi akan ada buku baru kat rak
so im know that somebody tgh baca buku tu kat campus.. (haha)

what im trying to say that
buku pun boleh jadi kawan
xde orang nak borak 
so KENA baca
xde orang nak dengar cerita
so KENA baca

so thats why
dulu time mybro still kat KL
bila akhir sem
dia akan dtg ambik barang aku
so selalu cakap
"bawa apa la byk sangat barang ni"
haha
"buku yang banyak"
tapi sekarang bila midsem break
aku akan angkut buku yang ada balik awal sikit
sebab xmau tinggal kat stor uia bila akhir sem nnti..

dan buku juga
walau sebanyak mana pun buku yang kau ada dan baca tapi xdifahami dengan betul
dan tiada amal yang menyusul
semuanya akan kosong

so
bila nak ada buku aku kat rak tu?
heee..dah ada dah satu..
untuk buku yang seterusnya
harap sanggup wait and see
kalau rasa xsanggup nak see ja
TOLONG lah aku..
haha
just joke..

InsyaAllah
im trying to make it reality
cuma aku meletak dalam jangka masa yang panjang
or mungkin sangat panjang
buat masa skrg
keadaan dan situasi aku menjadikan aku mendahulukan apa yang perlu
apa yang mahu xde lah aku terus biar begitu
cuma pioriti sbgai pelajar lebih menuntut aku menunaikan hak yang terutama..

yes..
im ok
^_^
k..
jom buat assingment yang melambak
(tarik bantal ..haha)

AnnurIzz
210316



No comments:

Post a Comment