Friday, March 18, 2016

Tenang

 
Tenang

can you see me right now?
what im facing about?
haha
apa punya soalan da..
erm..

ini bukan untuk kenang semula episode muda2 dulu..
(skrg pun muda lg k..)
cumanya sesuatu yang boleh relate dengan kisah hari ni..
time zaman sekolah menengah..
ada satu mukayyam yang task nyer kena pi sendiri bawa beg sendiri hingga sampai kat tapak perkemahan
cuma sebelum bergerak..
arahannya keluarkan segala barang yang tak de dalam senarai..
for sure mmg aku xigat dah la barang apa..
yang pasti al-quran dgn air mineral wajib ada..
then sampai skrg..
bila time panjat bukit..
(sgt suka naik or panjat bukit cuma xpndai panjat pokok ja)
dalam beg galas belakang aku akan ada
air mineral
tuala kecik
phone ..dalam phone ada apps Al-quran
n
selalunya naik bukit pagi2 time matahari xnaik lagi
so mmg kena ada lampu suluh
tapi aku xpenah bawa lampu suluh..
sbbbb..
xde lampu suluh..hoho
so akan curi2 cahaya org lain..heeee..
eh..xcuri la..kongsi..
tu je barangnya..
sebabnya klau beg belakang berat..
semestinya aku akan cepat penat..

so
from the story
kadang rasa beban kat belakang banyak sangat
dan kadang tertikam dengan hal sendiri yang xdapat nak capai
dan kadang xdapat nak control semuanya dalam satu masa
n support system aku
adalah kekuatan yang ada dalam diri aku ja..
doing everything by myself
face it by myself
sometime i hope that somebody understand me
hold me
stand beside me..
tapi lama2
sel otak dah berhubung
aku cuba untuk terima semuanya
haha
aku boleh bawa yang perlu sahaja
sebenarnya kadang2 kau bawa beban yang kau xperlu bawa pun
dan hakikatnya
inilah aku
day by day
otak aku kena positive
support diri
give charge pada diri
semangatkan diri
n kadang juga aku nak berhenti sampai sini ja
haha
but im choose
just move
know your target
and make it reality

Allah kan ada..
sentiasa ada untuk aku
dan pasti Dia selalu ada untuk kau juga

maaf untuk hal-hal penting yang aku terlepas dan mendiamkan diri
dan aku yakin sangat
Allah dengar doa aku

big girl dont cry
everything ok
hanya jalan dan bina dengan baik
n last..
if your question
if im ok?
im will answer it
yes, i am..
its not mean i totally ok..
but i just want you to know..
im trying to be ok.. ^_^

do you hear me?
that its
may Allah save your journey and put you in success way..

beingme

No comments:

Post a Comment