Monday, December 1, 2014

lemAhkAh


L.E.M.A.H

Indahnya sihat
lemahnya saat sakit
tiada lain yang aku pinta
Melainkan kesabaran dan kekuatan menahan rasa

Saat Allah menguji
Ia datang tanpa sangka
Menyerang tanpa menunggu masa
Diam pasti disoal mengapa
Sebenarnya aku sedang menahan sakit yang tak terkata

011214
Langkah ke kelas hari ini seperti biasa
Cuma aku memilih untuk berjalan
Mungkin ingin memanaskan badan dengan mentari pagi dari ekon yang sejuk membeku diri
aku gagahkan diri membiarkan rasa pelik dlm diri
saat kelas bermula
Sungguh.. focus tetap terganggu
perlahan-lahan.. aku merasakan seluruh badan menggeletar
Pen ditangan xlagi terdaya untuk dipegang
Dan yang dihairankan
Mengapa dahi aku berpeluh dgn tiba2
Sakit sgt kah?
sungguh.. kaki sendiripun aku dah xrasa
kelas masih berjalan seperti biasa
Lalu aku gagahkan diri bangun keluar tanpa bicara
Pucatnya muka aku biar biasa
Sungguh.. aku xingin lemah dihadapan mereka
phone yg seakan menjadi kepentingan aku tinggalkan

Langkah aku kuatkan
Lemahnya aku cuba kuatkan
Dalam perjalanan seakan rasa masanya telah tiba
Tak henti namaNya aku lafaz
Aku mengharap tak rebah dimanamana
aku lebih memilih menuju ke rumahNya
Mungkin lebih dekat dr klinik iium
Tak henti zikrullah
diam menahan
Aku mohon meredakan
Perlahanlahan aku baringkan jasad
Dalam pejam.. aku xberhenti memohon kesembuhan

Jalan tanpa rasa
Hanya aku dan Dia

Aku juga
Ingin berdiri seperti yang lain
tanpa sakit yang aku rasa
andai ini penawar untuk ke syurga
Moga ada kekuatan dan kesabaran terus kunjung tiba
Walau aku bukan seperti pelajar yang melaju mengorak langkah melaju mengejar cita

Fi hifzillah
AnnurIzz
Publish


No comments:

Post a Comment